Saturday, June 4, 2011

kegeraman ku !

Assalamualaikum n hye all !


Setelah sbulan lebih aku dok membuntal kat umah menembamkan diri , aku akhirnya mem-boo-what kputusan mao carik keje.. sbb da trlalu buhsan ~ smpai x taw nk wat ape .. everydayy ngadap novel.. rse nk crik pngalaman keje la plok kn.. ; )



ehh , sebenonyew aku nk cite sedikit psl ketidakpuasan hati aku mse pi carik keje td . aku sgtlah tidak puas ati dgn fenomena skrg ni . tp mende nih hnya blaku kt sesetengah tmpt jela .


  • certain tmpat tidak mengambil pekerja BERTUDUNG !
  • certain tmpat TIDAK menghormati waktu SOLAT !

okeh , mende di atas lah yg wat aku x puas hati . pada pendapat aku lah kn , kite ni duk dlm 1 negara yg bermasyarakat majmuk..plbagai bangsa dan agama ada kat negara kita . kita bebas mengamalkan agama masing-2 . common laa... x kan kena kerja smpai x leh solat ? ade plak tmpat nk pkerja yg free hair je . kenapa ? blh bagi explaination x ? sbb bg aku la kan , seseorang tu harus dinilai dari segi kualiti kerja . bkn dr kecantikan semata mata . mcm x adil aje . kami di luar ni brharap sgt agar kami dinilai dr segi prestasi bkn dr segi fizikal . kat luar tu , rmai jgak yg brtudung tp brjaya dan cantik . pahala dapat n rezeki pon brkat . bukanlah kekayaan yg kami cari . kami cuma inginkan pekrjaan dan rezeki yg diberkati ALLAH .


ape pendapat korang ? prnah x korang hadapi situasi mcm gini ?



4 comments:

cinta amerqastrina said...

tempat keje eyma pown susah nak p solat tau.. kalo keje petang,asar mesti tah ke mane... just leh kejar magrib sebab xde sape jga pos... kalo ada member,boleh la jgak tukar.... sokong2

! N A N A ! said...

urm , tah la zman skrg ... sbb tu kot smpi skrg i x keje..

Nrzkh said...

tempat kerja saya tak macam tuuuu. beza sesangatttt. wanna join ? haha.

! N A N A ! said...

yayah ; ini entry lame larh .. hik hik ! bkn da trlalu lmbt kew nk kejew ?