Wednesday, October 10, 2012

imma beginner !

Assalamualaikum && greetings ! 

Yezzzza! I'm a beginner ! Cenggitu la tajuk entri hari ni. Beginner? Ye, aku mmg masih belajar dan belajar menggunakan dslr. Memang agak rumit sebab nak dapatkan gambar-gambar yang cantik lagi cun and da bomb, kena bijak setting kamera tuh! Serius! Baru sekarang tau it's not that easy to understand macam-macam bahasa fotografi. Aperture laa..Shutter..bla bla bla bla bla... 

Tapi, tak salah mencuba dan belajar kan? 

Pada korang-korang yang nak beli dslr and nak cuba berjinak-jinak dengan fotografi:



  • Beli dslr yang sesuai untuk beginner. Macam nikon D3100, D5100 & Canon EOS 1100d ( ada model lain lagi ). Belajar dulu. Kasik pro dlu, then baru upgrade guna yang lagi canggih.
  • Jangan lupa beli buku fotografi & magazine tentang fotografi. Belajar dari situ. Fahamkan dengan lebih mendalam lagi function yang ada pada dslr. Kat magazine plak, boleh tengok cara-cara photographer snap gambar. Aku ada beli majalah Aperture. Dalam tu dia siap letak komen ngan cara-cara nak amik gambar yang cantik.Macam-macam lagilah dia explain sampai aku tak ingat. Majalah ni aku beli kat Popular. Kedai buku lain pun ada gak mcm MPH.

Tu je lah pun aku nak cite memalam gini. Sebenarnya nak tunjuk gambar je. HEHEHEHE !










Nampak tak perbezaannya?












*Saya budak baru belajar.


No comments: