Monday, July 11, 2011

jumpe TUTTI FRUTTI !

Assalamualaikum . Hai .

last sunday , kami 3 beranak pi merayap sampai ke area sg. buloh .. ouhh , act aku tak tau la da smpai area sg. buloh ke blom . hihihi ! tak pass sgt babbab areaarea nih !  ala , takde lesen , takde nak kena bwak kete , so aku tak kesah le sggtttt  .. ;))  oke , kami ke sana sbb mau carik motor . ingin ditegaskan , bkn motor lagenda ke , motorola ke , tp motor untuk kolam ikan landskap rumah kami ! ahhha ! landskap le sgtt ! ni kolam ikan + air pancut .. eee, taktau le aku nak kategorikan yg macam mane .. lantak lahh kan !
on de way balik uhh , kononkonon planned nk pi HARI KANTIN SMK CONVENT , KLANG . nk pi ngn adekadek sedara . nk pick up dorg then bwak gi sana . ghupenya , dorg da pi dolu ngn mamaabah dorg . so , aku pown mls nk pi lahh kn. tak ske sgt pegi kemudian nih.. nak dijadikan cerita , kete meluncur depan EMPERIAL SUBANG . aku tak penah pi situ oke .. hrap maklum .. and kami 3 beranak pon menggatal nk pi . tengoktengok aje . cuci mata .

ummi aku kate ni last la pegi EMPERIAL SUBANG . tmpat mahalmahal n branded sume . 

jalan punye jalan , ternampak stall TUTTI FRUTTI ! oke , dengan cepatnya menarik tgn ummi untuk naik ke floor atas . ngee ! almaklumlah , da lame mncri n ingin merasa aiskrim di TUTTI FRUTTI ! konsep kedai ni lain sedikit . berbeda dong ! ha , kn da keluar aura bibik da ni .. sumenya self service . amik sendiri .


first , korang pilih la nk cup size ape . ade kecik , sederhana dan besar .


 then , pegi lah kat sini . tmpt yg mcm gmbr kt ats ni .




pastu korg pilih la nk flavour ape and then push je ar kt machine uhh .. ske ati korang nk letak brape byk ..




then gi ke next station untuk pilih toppings . mcm2 ada ! laici , strawberry , choc rice , m&m .. tak habis la nak sebut sume ! toppings ni korang blh amik sendri .. tp aku nak ingtkan .. time amik ice cream dgn toppings ni korang kena hatihati .. sebab apa ? jap agi ak bgtau..










then , sampailah last station . korang kena buat ape ? korang kena timbang ais krim yg korang da amik tadi . hohohoho  ! sebab tu aku kata kena hatihati time amik ice cream n toppings .. 


100 gram = RM 5.30

itulah harganya ! mase aku beli hari tu , aku tak amik byk sgt .. harga pon juz RM 13++ n ummi aku pnye RM15++ .. BERBALOI ! SEDAPPPP !  




jomlah try kawankawan ! 




p/s : gambar sume adalah dr ihsan google .. harap maaf . henpon aku takde kamera cm korang .. sedih sgttt...
urm , nnt bile masa aku citecite kat korang flavour yg sodapp !














No comments: